Tvorba e-shopů
 

Chcete zvýšit zisk e-shopu? Pomáhejte a raďte!


Dávno jsou pryč doby, kdy fungovaly suché a rychlé prodejní nabídky e-shopů. Jestli vůbec někdy fungovaly ... Návštěvníci vašeho e-shopu mají v podstatě neomezené možnosti volby a pokud je nezaujmete během několika málo vteřin něčím, co jim pomůže, zamíří jinam. Jak tedy získat důvěru návštěvníků tak, aby se z nich později stali zákazníci?

 
Chcete zvýšit zisk e-shopu? Pomáhejte a raďte!
 

Způsobů, jak udržet návštěvníky v e-shopu, je dnes opravdu mnoho. Některé jsou zásadní a něměly by chybět v žádném e-shopu, jiné jsou specifické pro určitý obor. Záleží pouze na možnostech vašeho e-shopu, případně na schopnostech programátora, pokud využíváte e-shop na míru.

Dnes již nestačí, aby e-shop obsahoval pouze výpis kategorií, produkty, tlačítko koupit a nákupní košík. Je potřeba získat důvěru, udržet si ji na každé samostarné stránce a aktivně proměnit návštěvníka v zákazníka.

Jak se říká - obsah je král. Pokud texty v e-shopu a především popisky produktů nebudou mít velkou informační hodnotu a nebudou poutavé, je potom velmi těžké přesvědčit zákazníky k nákupu. V podstatě jim tak ani neříkáte, že by měli nakoupit právě ve vašem e-shopu.

Základem jsou hodnotné popisky produktů

Hodnotné popisky jsou takové, které zákazníkům odpovídají na nejčastnější otázky, které při výběru vašeho produktu mají. O jaké informace jde je už hodně individuální.

Může se jednat o základní parametry jako je barva, rozměry, výdrž baterie, ale také o zkušenosti při používání produktu, názory ostatních zákazníků, výhody oproti ostatním produktům a podobně.

Neplatí, že zákazníci vybírají pouze podle nejnižší ceny. Důležité jsou i další aspekty a jedním z nich je právě dostatek informací o konkrétním zboží. Pokud zákazník uvidí, že máte s produktem vlastní zkušenost, zvýši se tím jeho důvěra k Vám jako k prodejci. Navíc pomohou také názory a hodnocení ostatních zákazníků, kteří u Vás již nakoupili.

Z předchozího textu si tedy snadno odvodíme první důležitou funkci moderního e-shopu. Jedná se o možnost hodnocení produktů zákazníky, kteří již zboží zakoupili.

Hodnocení produktů

Tato funkce začíná být samozřejmostí, ale přesto ji mnoho e-shopů zatím nevyužívá. Jedná se o velmi účinný prvek, který rozhoupe nejednoho váhavce. Mnoho návštěvníků si řadí zboží právě podle jeho hodnocení. Mnohem častěji si lidé přečtou klady a zápory produktu místo samotného popisu.

Proč tomu tak je? Lidé věří raději druhým lidem, kteří zboží již vyzkoušeli, než Vám jako prodejci. Vy přeci chcete hlavně prodat, říkají si. Proto je také důvěryhodnější povolit hodnocení pouze lidem, kteří již zboží zakoupili.

Pokud ve svém e-shopu hodnocení zatím nemáte je ideální čas promyslet, co vše by měl zákazník vyplnit.

Jaké informace je dobré od kupujících při hodnocení získat?

Pokud zvolíme důvěryhodnější variantu a hodnotit budou moci jen ti, kteří si zboží opravdu koupili a bylo jim také odesláno, mohl by formulář obsahovat tyto prvky:

  1. Jméno nebo přezdívka (přihlášenému uživateli se vyplní samo)
  2. Celkové procentní hodnocení (0% - 100%)
  3. Výhody (klady) produktu - co se vám libilo?
  4. Nevýhody (zápory) produktu - vo se vám nelíbilo?
  5. Textové shrnutí (celkový verdikt)
  6. Případně také fotografie (nejlépe zákazníka, jak používá hodnocený produkt)

Tímto získáme o produktu velmi užitečné informace pro další zákazníky. Především hodnocení, doplněné o fotografii, získá okamžitě vyšší důvěru.

Výše popsanou funkci hodnocení zboží nabízíme od listopadu 2015 jako standartní součást každého našeho e-shopu na míru.

Poradna jako součást detailu produktu

jistě se Vám už také stalo, že jste si vybírali nějaký produkt na internetu a nenašli jste požadované informace. Vy, jakožto správce e-shopu, ani nemůžete vymyslet a odpovědět na všechny otázky, které návštěvníky před nákupe napadnou. 

Proto je velkou výhodou doplněk jménem Poradna. Poradna může fungovat například tak, že návštěvník napíše ke konkrétnímu produktu svůj dotaz, na který následně povolaná osoba odpoví. Tato otázka a odpověď se zobrazí v detailu konkrétniho zboží. Výhoda je v tom, že si mohou dotazy a odpovědi přečist také ostatní návštěvníci. Nebudete tedy muset řešit stále opakující se stejné dotazy. Ušetříte tak čas a navíc lidé ihned uvidí odpovědi na své dotazy. 

Důležité je ovšem nezapomínat reagovat na dotazy zákazníků. Není nic horšího než desítky nezodpovězených otázek v detailu produktu. To určitě na důvěryhodnosti nikomu nepřidá. Proto dobře zvažte, zda bude mít někdo ve firmě čas odpovídat na tyto dotazy z poraden.

Skvělou funkcí je také možnost zaslání každého dotazu na zadaný e-mail. Tím se zkrátí čas čekání na odpověď a zákazníci budou překvapeni, jak rychle reagujete. V e-mailu je také uveden odkaz na konkrétní produkt a po jeho rozkliknutí můžete ihned začít psát odpověď na dotaz.

Ať už začnete jakkoliv, vždy je důležité návštěvníkům pomáhat a ukázat jim, že jste ve svém oboru expert. Zvýšite tak jejich zájem a pravděpodobnost, že nakoupí tam, kde jim rádi poradili = u Vás

 
 

Zajímá vás více? Napište nám:

 
 

Tipy pro Váš web nebo e-shop


Další v této sekci

Propojíme Váš e-shop s účetním systémem Pohoda

Propojení e-shopu s účetním systémem je velký skok kupředu ve vašem podnikání. Díky…


Pronájem eshopů na míru

Začínáte s podnikáním, nebo jen nemáte dostatek prostředků k pořízení profesionálního…


 
 

Právě teď je ten nejlepší čas zviditelnit se na internetu

Ani zítra ani později, ale právě teď. Jde jen o to, kdy začnete. Čím dřív to bude, tím dříve dosáhnete svých snů.

Chci začít teď
 

Co o nás říkají klienti?

Propojíme Váš e-shop s řadou dalších aplikací a služeb

Díky velkým možnostem propojení ušetříte spoustu času a tím také peněz!

Jaké používáme technologie a služby?

Pokud Vás zajímá jaké technologie bude využívat Váš nový web nebo e-shop najdete je níže. Také spolupracujeme s mnoha českými i zahraničními projekty.